Yozgat Bozok Üniversitesi

ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ PROGRAMI

YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ

ŞEFAATLİ MESLEK YÜKSEKOKULU

ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ PROGRAMI

 

Programın Amacı

Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programı ile, sektörün ihtiyaç duyduğu personelin yetiştirilmesine yönelik kalifiye eleman ihtiyacı karşılanmaya çalışılmaktadır. İki yıllık eğitim sürecinde, ikna kabiliyeti güçlü, etkili konuşma becerisi olan, diksiyonu düzgün, duygusal zeka düzeyi yüksek, insan ilişkilerinde başarılı, araştırmacı, özgüvenli, bilimsel bilgi ile donanmış ve bilgisayar kullanımında uzman, ekip çalışmalarında uyumlu ve bu tür çalışmaları dinamik bir ortamda koordine edecek yetkinliğe ve iletişim becerisine sahip nitelikli işgücü yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

Program Dili

Türkçe

Program Tanımı

Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön lisans Programı Yozgat Bozok Üniversitesine bağlı Şefaatli Meslek Yüksekokulu yerleşkesinde, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Büro Hizmetleri ve Sekreterlik bölümü altında açılan dört yarı yıllık bir programdır.

Çağrı Merkezi Hizmetleri, hızla büyüyen sektördeki en son teknoloji ve mesleki gelişimlere paralel olarak, alanında uzmanlaşmış insan kaynağı ihtiyacını bilimsel yöntemlerle karşılamayı amaçlayan bir önlisans programıdır. Bankacılık ve telekomünikasyon sektörleri başta olmak üzere hemen hemen tüm iş kollarında vazgeçilmez bir yapılanma olarak önem kazanan çağrı merkezleri, müşteriye erişme ve müşterinin çok farklı sorunlarına etkin çözüm önerileri getirme amaçlı iletişim hizmetlerini ileri teknolojiler aracılığıyla gerçekleştirmekte; bu iletişim hizmetlerinin koordineli ve kesintisiz olarak yürütülmesinde gerekli bilgi, beceri ve donanımına sahip personele duyulan ihtiyaç da sektörün talepleri doğrultusunda artmaktadır.

Kabul ve Kayıt Koşulları

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. 


Mezuniyet Şartları

Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans diploması verilir. 

Ölçme ve Değerlendirme Esasları

Her öğrencinin akademik takvimdeki önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ise derslerin en az % 70ine uygulamaların ise en az %80ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için dersin bulunduğu dönemde genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. 


İstihdam Olanakları

Mezun olan kişilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak sektörel hacmi giderek artan tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezleri başta olmak üzere diğer tüm müşteri temas noktalarıdır. Ayrıca özel sektörün danışma, bilgilendirme, müşteri hizmetleri, Call Center vb. departmanlarında görev alabilecek bu nitelikli personeller, bünyesinde Müşteri Hizmetleri ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) departmanları bulunan ve bu faaliyetleri yürüten tüm özel sektör firmalarında istihdam edilebileceklerdir.

Üst Derece Programlara Geçiş

Öğrenciler, bu programı başarı ile tamamlayarak mezun olmaları halinde isterlerse ÖSYM tarafından yapılacak olan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girerek aşağıdaki lisans programlarında lisans öğrenimlerine devam edebilirler;

Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İletişim Sanatları, İnsan Kaynakları Yönetimi, İşletme, İşletme Bilgi Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Medya ve İletişim, Medya ve İletişim Sistemleri, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Yeni Medya, Yeni Medya ve Gazetecilik, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Yönetim Bilişim Sistemleri